تاریخ انتشار: جمعه 1402/04/23 - 12:54
کد خبر: 475924

جشن فارغ‌التحصیلی متفاوت‌ در حرم امام رضا(ع)

جشن فارغ‌التحصیلی متفاوت‌ در حرم امام رضا(ع)

آئین دانش آموختگان دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  آئین دانش آموختگان دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین کرمی مدیرکل فرهنگی نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های سراسر کشور در  این مراسم، در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی ضمن اشاره به سرگذشت پدر سلول های بنیادین ایران عنوان کرد: پرفسور بهاروند، 19 جایزه بین المللی و  9 اختراع ثبت شده در آمریکا دارد و جایزه ای نیست که به دست نیاورده باشد.

وی افزود: در مقدمه کتاب زندگی پرفسور بهاروند آمده است :"استاد راهنمای من در تمام این سال ها، امام رضا(ع) بوده و هر زمان می‌خواستم تصمیمی بگیرم یا اختراع، ابداع یا کاری را آغاز کنم به حرم امام هشتم(ع) می رفتم و بعد از توسل کارم را شروع می کردم".

کرمی به ارادت خاص پدر سلول های بنیادین ایران به ثامن الائمه(ع) اشاره کرد و گفت: این پرفسور  پرآوازه ایرانی تمام موفقیت های خود را تقدیم امام رضا(ع) کرده است چون اینجا پناهگاه، تکیه گاه و نقطه آغاز همه موفقیت های دنیوی و اخروی است.

مدیرکل فرهنگی نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های سراسر کشور تاکید کرد:اینجا همان جایی است که اگر عهد ببندیم، علی ابن موسی الرضا(ع) را در تمام زندگی کنار خودمان احساس می کنیم و خوشبحال کسانی که امروز عهدشان با امام این بوده که تمام وجود خودشان را وقف مردمی بکنند که همه ما مدیون آن ها هستیم.

وی ضمن یادآوری از  دستاوردهای متفاوت در عرصه پزشکی کشور خاطر نشان کرد: ما اگر امروز این جشن با عظمت را داریم به خاطر مردم با صلابت و بزرگی است که پشت سر همه ما ایستاده اند و شما دانش آموختگان سرمایه های این مردم هستید پس از امام رضا(ع) بخواهید تا خدا به شما و ما  توفیق دهد تا همه به مردم کمک کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین کرمی ادامه داد: چندی  گذشته در سفر به هندوستان یک پزشک حاذق و قدیمی هندی که در دوران دفاع مقدس به خاطر کمبود پزشک به وزارت نفت مامور شده بود را ملاقات کردم، او در این دیدار از من پرسید:" آیا نسل جدید از گذشته ایران خبر دارد و می داند اگر پزشکان هندی و پاکستانی نبودند ایرانی ها با مشکل مواجه می شدند و آیا می دانند در این دو سه دهه پزشکی در ایران به نقطه ای رسیده که پزشکان هندی  برای تحقیقات علمی خود به دستاوردهای پزشکان ایرانی ارجاع می دهند؟ ".

وی تصریح کرد: در دهه 70 وقتی در شهرها به پزشک مراجعه می کردیم، اکثر پزشکان عمومی اندونزیایی ما را ویزیت می کرند و بدون درک صحبت بیمار توسط پزشک نسخه صادر می شد. اما امروز بعد از دو یا سه دهه کشور به نقطه ای رسیده که قطب توریسم سلامت در منطقه است و افراد از کشورهای دیگر برای درمان خودشان به ایران مراجعه می کنند.

مدیرکل فرهنگی نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های سراسر کشور گفت:در بسیاری از عرصه های علمی پزشکی رتبه های برتر دنیا را در اختیار داریم  که توسط پروفسور بهاروند، ایران به رتبه چهارم در سلول های بنیادی دنیا رسیده است.

وی افزود: امروز جایگاه علم پزشکی ایران  به نقطه ای رسیده که از انرژی هسته ای رادیو دارو تولید می کند و رتبه اول منطقه را در این عرصه دارد.

کرمی ادامه داد: در ژنتیک، تجهیزات پزشکی، داروهای نانو پایه و درمان سرطان های مختلف شاهد دستاورد هستیم و در سال گذشته بعد از آمریکا دومین کشور صادرکننده ربات جراحی بوده ایم و کشورهای آسیایی امروز از ما این ربات ها را تهیه می‌کنند.

وی تاکید کرد: امروز جوانان ما قله های علم در عرصه پزشکی را فتح کرده اند و این باعث افتخار است و به زودی جوانان ما همه عرصه های علمی را در بر خواهد گرفت و امیدواریم شما ادامه دهنده این مسیر باشید.

کرمی در پایان به تشریح جایگاه مهم پزشکان در جامعه  پرداخت و گفت : در گذشته به پزشک حکیم می گفتند و شما حکیمان این سرزمین هستید. بالاتر از دانش و علم حکمت است و لزوما هر فردی که دانش دارد به حکمت نمی رسد. نباید فکر کنیم چون در عرصه پزشکی به موفقیت رسیده ایم به همه اهداف دست پیدا کرده ایم. به سمتی برویم که هر کدام از ما حکیم شویم و حکیمان در گذشته به دنبال رفع مشکلات مردم بودند.

معاون فرهنگی وزرات بهداشت نیز در حاشیه برگزاری مراسم دانش آموختگی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور گفت: اجرای این برنامه با هدف پیمان بستن با امام رضاست که دانش آموختگان خدمت صادقانه و مومنانه‌ای به مردم داشته باشند.

عباس شیراوژن در خصوص این برنامه گفت: دومین جشن نمادین فارع التحصیلی 1200 دانشجوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور امروز به همت وزارت بهداشت برگزار شده است که به صورت نمادین جمعی از دانش آموختگان را از استان‌های سراسر کشور دعوت کردیم. 

منبع: تسنیم

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شریک جرم صهیونیست‌ها/ شکست دکترین امنیتی اسرائیل
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top